JayCutMost egy olyan megoldást mutatok be, amelyhez nem kell szuperszónikus, szuperdrága számítógép, nem kell több száz gigabájtnyi szabad hely – sőt, semmilyen hely nem kell hozzá, a videóidon bárhol dolgozhatsz, ha van egy átlagos számítógéped, közepes sebességű internetkapcsolattal.

Nincs több pendrive-os videó hurcolás. Nem kell többé aggódnod, vajon elhoztál-e minden fájlt a külső merevlemezeden… A vágók paradicsomába érkeztünk? Mindjárt kiderül!

Amiről most szeretnék írni, az egy online vágóprogram, a JayCut. Regisztrálsz, feltöltöd a videóidat, képeidet és hanganyagodat, és már vághatsz is. A program a webböngésződben fut, ezért nem a Te számítógéped energiáját fogyasztja, hanem a központi szerverét. Amikor pedig elmented a projektet, az nem a számítógépen tárolódik, hanem a szerveren. (csakúgy, mint a piszkozatok a gmail-ben vagy a freemail-en)

JayCut

Így bármikor, bárhonnan hozzáférhetsz a legfrissebb mentéshez, ráadásul a program teljesen ingyenes! Hát nem ez minden vágó álma? A JayCut online videovágó programot ezen a címen ki is próbálhatod: http://jaycut.com/video-editor-demo

Mire használhatod?

  • Hang és videó vágása
  • Szöveg vagy rajz hozzáadása
  • Áttűnések beszúrása
  • Chroma key effekt (greenbox, bluebox)
  • Színkorrekció
  • Régi film effekt
  • Közvetlen Youtube feltöltés
  • Közvetlen exportálási lehetőség mobilra
Mi szükséges hozzá?
Alap számítógép, amin zökkenőmentesen mennek pl. a youtube videók
Hangszóró vagy fejhallgató
Gyors internet
A program sajnos nem magyar nyelvű, de hála az ikonos gomboknak, szinte nincs is szükség nyelvtudásra. Ha mégis rászorulnál, egyszerűen használd a google translator-t. ( http://translate.google.com )

31 hozzászólás

Sereg Krisztián · 2011/03/25 - 15:52

Lájkold az oldalt, hogy több olvasónk legyen! 🙂

Estevez · 2011/03/25 - 16:18

Aztamindenit!

Magyar Péter · 2011/03/25 - 20:01

És a videóim szerzői jog védi?

Szilu · 2011/03/25 - 20:20

Ez mind szép szerintem és nagyon jó is. De a közepes sebességű internetkapcsolattal mire ér fel mondjuk 1 órai anyag? És mi számít közepes sebességnek?
Félreértés ne essék nem kötekedni akarok.

M0Rph3U5 · 2011/03/25 - 22:04

nekem azért párszor összeomlott a flashplayer, amíg a youtubeHD-t simán viszi. szóval azért nem árt min. 4GB RAM sztem(nekem 2GB van)

Sereg Krisztián · 2011/03/25 - 23:10

@Szilu A közepes internetkapcsolaton 5Mbit/s sebességet értek.
Persze itt inkább a feltöltés számít – ám, ha egyszer fenn vannak a videók, már csak a letöltéssel kell foglalkozni.

@M0Rph3U5 Köszönjük, hogy megosztottad a tapasztalataid, bevallom, én eddig csak viszonylag nagy teljesítményű gépekkel néztem az oldalt.

Magyar Péter · 2011/03/26 - 10:36

Szóval mi a biztosíték hogy nem lesz stockvideó az anyagomból?

(Tom) · 2011/03/26 - 12:09

Nem akarom leszólni ezt a programot,de akkor már ott a movie maker,mondjuk nincs chroma key efect,de legalább villámgyors…
Különben meg:
Sony vegas pro (9-10)
Egyszerű használat,látványos effectek,gyors feldolgozás,szinte minden típust támogat,fullfullfullfullHD felbontás is lehetséges…
Na meg a TORRENT…
Én mondjuk megvettem,de letöltve is megy!

Sereg Krisztián · 2011/03/26 - 15:02

El kell olvasni a jogi nyilatkozatot. Bár, amit a netre töltesz fel, az amúgy sincs boztonságban 😉

Sereg Krisztián · 2011/03/26 - 17:35

Tom, felhívnám a figyelmed, hogy ez nem warez oldal! Movie Maker-rel, Vegas-szal mind-mind hurcolászni kell az adatokat.

kernjano · 2011/03/27 - 15:21

A kifogások ellenére, nekem akkor is tetszik!

Kovács László · 2011/03/27 - 16:16

Ez inkább érdekesség, mint hasznos.
Sok területen jól működik a cloudcomputing, de ez a terület pont nem az 🙂

Ki lehetne számolni, hogy milyen sávszélességet jelent egy terás vinyó, amin rajta van egy heti munkám, és a zsebemben vele kocsival kb. 20 perc alatt odaérek vele…

Milyen net kéne ehhez??? 😀

Sereg Krisztián · 2011/03/27 - 22:24

Kaptam egy e-mailt, miszerint a fenti program kirekeszti a csak magyarul értő embereket. Mivel az üzenetre nem tudtam válaszolni (a mailer-daemon jelzett), itt osztom meg válaszomat:

Kedves X.Y. (az üzenet írójának kilétét szeretném tiszteletben tartani)

Nem ajánlottam volna ezt a programot, ha a kezelése nem lenne pofonegyszerű. Körülbelül 30 angol szó fordul elő benne, amit egy ingyenes fordítóprogrammal körülbelöl 5 perc alatt lehet lefordítani nulla angoltudással:

Videos – videók
Images – képek
Audio – hang
Transitions – áttűnések
Text – szöveg
Settings – beállítások

New – új
Publish/download movie – A film publikálása/letöltése

Add Media – média hozzáadása
Maximize/Minimize – Teljes méret/kis méret
Help – segítség

A Settings (beállítások) menüben:
Video – videó
Speed – sebesség
Adjust level – (a sebesség) szintjének állítása
Keep video lenght in timeline – Tartsa meg a videó hosszúságát az idővonalon

Audio – hang
Volume – hangerő
Mute audio – hang lenémítása
Fade in – felkeverés
Fade out – lekeverés

Effects – effektek/hatások
Chroma key – színkulcsolás (lyukasztás)
Enabled – engedélyezve
Off – ki
On – be
Select color – válassz színt
Color – szín
Brightness – fényerő
Hue – színárnyalat
Saturation – telítettség
Other – más/egyéb
Grayscale – fekete-fehér
Old film – régi film
Film grain – filmszemcse

Ha további ismeretlen szavakba ütköznél, javaslom a translate.google.hu weboldalt.

Outsider · 2011/03/28 - 17:40

Ez mar nagyon regi eljaras es ez a konkret program nagyon laikus megoldast es csapnivalo minoseget produkal..
Komolyabb megoldasok a MediaSilo+FCSvr-nel kezdodnek. Nem rosszindulatbol irom.

Sereg Krisztián · 2011/03/29 - 09:39

@Outsider Igen, ez nem professzionális felhasználásra készült. Viszont örvendetes látni, hogy már itt tart a technika, hogy az egyszerű felhasználók is ingyen (!) hozzáférhetnek ilyen eszközökhöz.

Valószínűleg nem ez a program fogja forradalmasítani az online videovágást, de technikailag mindenképp figyelemreméltó, ezért is került fel a blogra.

Outsider · 2011/03/29 - 14:58

Kedves Sereg Krisztian!
Nem arrol van szo, hogy ingyenes vagy fizetos… Ha ingyenes programokon van a hangsuly akkor miert nem peldaul Lightworks? ( http://www.lightworksbeta.com )
On dolgozott mar ezen a konkret programon elesben, komolyabb terveken?
– lefogadom, hogy nem (de talan a pontosabb valasz : “ezen sem”)
Hat akkor engedje meg, kedves Krisztian hogy elmondjam a velemenyem: ezt a programot munkara nem (sem) lehet hasznalni.
Barati jellegu, ingyenes tanacs: szerintem inkabb a lightworks vagy mas trial verzioval is rendelkezo progarmokat (AVID) is mutasson be (es maga is ismerje meg) mert azok fejlodni fognak es azok kezelofeluletei elsajatitasahoz sem kell tobb ido es energia.
Udv

Dzsotti · 2011/03/29 - 18:09

Ebben az online videóvágás elvben látok részemről üzletet, ha egyszer megoldódna az elfogadható minőség és gyors fel/le töltés.
Egy csomó munkát kiadnék “nagyon ráérő emberkéknek”, persze még fizetnék is érte, de csak a legjobbaknak 🙂

Outsider · 2011/03/29 - 20:22

@Dzsotti
Probalja ki elso lepesben a videofile-ok butitott proxy valtozatanak vagasat majd a masteringet megelozo reconnect-tel.
Ez a nagy cegeknel ugy mukodik, hogy van egy server (kezdetben lehet kulso, egyszeru, peldaul ingyenes MediaSilo Free is (https://www.mediasilo.com/freeaccount/plan/home )) es feltolti a videokat. Majd a videok butitott valtozatat megvagjak a szorgalmas emberei (min1 milyen vago programot hasznaljanak csak XML-t adjanak ki) es XML-ben exportaljak Onnek. Az XML pihekonnyu text file a vagasi pontokkal es forrasanyagok megnevezesevel. On pedig a masteringhez ezt az XML-t importalja a programban es egyszeruen reconnect-tel lecsereli az eredeti teljes minosegu forrasanyagokra.
Komolyabb rendszereknel mar szervereket hasznalunk peldaul FCSvr-t (http://www.mediasilo.com/fcs/) neha kiegeszitve RCE-el (http://bit.ly/hvTItq )
A FCSvr-nek csak ket hatranya van egy pecesnek: 1)draga; 2) Mac-en fut. De 0.5 millio forintbol + egy static IP-bol ki lehet epiteni a rendszert.
Barhonnan egy Java (es Mac/PC-n futo) FCSvr kliensen bejelentkezhet a szerverre (erre kell az IP vagy a DynDNS) es feltoltheti, kezelheti a file-kat stb. A kollegaknak letrehoz accountokat (limitalt jogokkal) es ok is hasonloan az adott IP-n keresztul, tavolrol elerik az adatbazist a gepukon levo FCSvr klienssel. (szamtalan FCSvr kliens ingyen letoltheto az http://az_on_szerverenek_cime/finalcutserver helyrol). Ezt csinalja a BBC is. Nincs ertelme minden szerkesztonek tartani egy egy draga vago gepet. Ok forrasanyagokat felnyomjak a rendszerre. A cluster villamgyorsan keszit egy butitott valtozatot es a szerkesztok akar az otthoni PC-rol (vagy hazafele menet a buszon az iPad-en http://factorial.co.nz/cliptouch/ ) elkeszitik a rough cut-ot es az XML-t bekuldik a studioba (FCSvr-re). Mivel a TC a video butitott valtozataban is megmarad -ez egyaltalan nem gond.
Ebbe az iranyba tart a vilag. Mar alakulnak a rendszerek es a kozeljovoben (szerintem max5 even belul) tobb olyan szolgaltato ceg lesz egy egy varosban akik ilyen kis “Felhok”-kel fognak rendelkezni es ingyen adnak hasonlo szerverszolgaltatast a klienseknek. A kliensek beviszik az anyagot, majd szepen megvagjak az iPad/iPhone/Android (vagy otthoni PC/Mac) rendszerukon a rough cut-ot (a FCSvr klienssel) es a kesz projectet bekuldik a studioba. Ok pedig ezt szepen veglegesitik es “kinyomtatjak” …mint most a fenykepek eseteben.

Dzsotti · 2011/03/30 - 08:20

Outsider

Köszi a részleteket és a fáradtságod… csak arra gondoltam, hogy mikor túlvállalom magam és rendszeresen kicsúszok az időből akkor jól jönne egy kis online segítség, ha működne… és ezek szerint már van rá megoldás.

Tudtam illetve sejtettem, hogy a nagy hír csatornák valahogy megoldják ezt a dolgot és gyorsan, mert nekik az a legfontosabb… minél frissebb a hír annál többet ér.
Érdekes kicsiben (otthoni barkács-szakkörben) azt a lebútított vágás dolgott már használtam, gyenge volt a PC ereje a HD forráshoz.

Köszi mégegyszer a részletes infókat! Azt gondolom sok új lehetőség van, lesz ebben számomra is, jobb időkihasználás, ha ezt tényleg így el fog terjedni nagyon jó lesz… bár hol vagyok a világban egy iPad-dal simán dolgozhatok.

kdezso · 2011/04/26 - 12:22

Helló!

Nekem egy olyan kérdésem lenne, hogy a profi stúdiók milyen vassal vágják meg a felvett videókat.
Nekem van otthon egy 4 magos gépem (1 Gb VGA, 4 GB ram stb.), de azzal a HD felbontású anyag néha szaggat, néha lefagy. Gondolom a TV-k meg a filmeseknél nincs ilyen probléma. Ők milyen “speciális” géppel dolgozhatnak.

Előre is köszi.

Dzsotti · 2011/04/28 - 12:49

Nekem is 4 magosom van (i7- 3,4gh), 1GB VGA (GTX460), 16GB RAM, bármilyen HD-nél bizony vissza kell tenni 16bit-re a szineket, hogy ne legyen darabos a fullHD preview.
Így viszont már megy simán, 3sávot is akadozás nélkül kezeli, még a 1080/50p-vel is.
Próbáld ki 16bit-tel! Szerintem még mindig a videókártya a szűk keresztmetszet…

kdezso · 2011/04/28 - 21:28

1 Gb ATI Radeon 4800. De kipróbálom az ötletet.

A full profik mivel dolgozak ???? :)) Az is érdekelne.

Dzsotti · 2011/04/28 - 22:31

Én nem tudom… de biztos nem 2-300ezres PC-kel, szerintem inkább célhardverekkel, amelyből egy logo felrakó ketyere kb. annyiba kerül mint nekem az egész cókmók itthon.
Majd jön Valaki a nagyok közül és mesél.

kdezso · 2011/04/29 - 11:40

Hát igen. erre lennék kíváncsi, hogy milyen árban mit kéne venni.

Kovács László · 2011/05/03 - 21:19

No, nem mintha nagy lennék, de had kotyogjak bele.

A szoftveren nagyon sok múlik, nem tudom ti mit használtok, ami annyira beszaggat HD felvételeknél egy i7-es gépen.
Az én gépem gyengébb, mint amiket felsoroltatok, q9400 megy 2.6GHz-en, 4GB RAM van benne, és egy 5000Ft-os geforce210 videókártyát használok, tehát nem highend..

Vegas Pro10 4 db HDV tracket kényelmesen elvisz full preview-ban.

Az Edius (néha kénytelen vagyok ezzel dolgozni, mert Edius projektet várnak tőlem, a render máshol, máskor megy), még gyorsabb.

Az AVCHD az más tészta, abból egy track is elég a vegasnak, hogy recsegtesse a 4 magot, de effekt nélkül elmegy.
Egy colorcorrecttel már csak 20fps tudja a previewt.
(Ediusban még nem volt szükségem AVCHD-ra).

Dzsotti · 2011/05/04 - 17:20

Szia Laci itt is! (Dzsotti=DVzse)

Az új ketyere (amit a húsvéti nyuszi hozott) AVCHD 1920×1080/50p (27Mbs), 16bit-en Edius6-tal teljesen jól megy, akár 3sávon is, de 32biten bizony darabos Ediussal a full HD preview (lehet valami még nincs jól beállítva… miatt), Sony Vegas nem érzékeny erre.

Kovács László · 2011/05/05 - 20:45

Nahát, milyen kicsi a világ! :))))

kovacsmarci · 2012/02/14 - 15:47

Sziasztok a jaycut-on hol lehet regisztrálni?

BJ · 2013/11/03 - 11:07

Szevasztok

Nem olyan rossz, de azért jobban szeretek Premierrel, After Effecttel, Auditionnal, Photoshoppal, stb. dolgozni,
de kezdőknek tudom ajánlani. Az egyik legnagyobb gondom az, hogyha egy videó alá hangot rakok, a videó hangját nem lehet elnémítani. De olyat viszont a JayCut-on kívül semelyik vágóprogramban nem láttam, hogy
webkamerával tudsz felvenni videót…

Pill Ádám · 2014/08/25 - 15:43

hogyan kell letölteni?

    Anonim Gyerek · 2018/01/04 - 11:22

    Ha elolvastad volna a cikket, tudnád, hogy nem letöltős cucc😉

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..